Garantie

Bij Moofa verkopen we uitsluitend producten van de hoogste kwaliteit. Daarom heb je als klant recht op garantie. Deze garantieperiode is geldig gedurende 24 maanden voor het frame, 12 maanden voor de motor en 12 maanden voor de accu. We bieden geen garantie op onderdelen zoals bekabeling, display, velgen, banden en remmen, omdat dit slijtagegevoelige onderdelen zijn. We kunnen uiteraard altijd alle benodigde onderdelen en accessoires voor je bestellen.

Schade als gevolg van verkeerd gebruik, onjuist onderhoud, ongevallen, wijzigingen, aanpassingen zoals opvoeren of misbruik vallen niet onder de garantie. We geven ook geen garantie op eventuele schade door water of sneeuw. We gaan ervan uit dat je zelf zorg draagt voor de bescherming van je product, bijvoorbeeld door middel van een hoes, afscherming of door het veilig en droog op te bergen in de schuur.

Als er sprake is van een fabricagefout, zorgen wij bij Moofa voor de benodigde onderdelen, reparaties en verzending, op voorwaarde dat ons ondersteuningsteam de fabricagefout heeft bevestigd. Om aanspraak te maken op de garantie, dien je een geldig aankoopbewijs te kunnen tonen en moet de claim binnen de garantieperiode vallen.

Heb je het product online gekocht? Geen zorgen! Wij regelen of je kunt zelf de reparatie laten uitvoeren bij een lokale fietsenwinkel binnen een straal van 20 kilometer van jouw adres. De kosten voor reparaties en verzending van onderdelen worden rechtstreeks door ons aan hen betaald. Let op: dit is alleen mogelijk na bevestiging van ons ondersteuningsteam. Uiteraard is het ook mogelijk om het product door ons te laten repareren.

Indien je het product hebt gekocht bij een erkende dealer, dien je de reparaties door dezelfde dealer te laten uitvoeren. In dat geval geldt de garantie volgens de garantievoorwaarden van die dealer.

Als je een garantieclaim wilt indienen voor een beschadigd onderdeel, stuur dan een foto van het beschadigde onderdeel ter goedkeuring naar service@moofa.nl.

Alle garanties gaan in op de datum van aankoop en zijn niet overdraagbaar.

Garantievoorwaarden voor de batterij
Indien er zich een probleem voordoet met de batterij, stuur dan een foto van het serienummer naar service@moofa.nl voor goedkeuring van de garantie. Bij goedkeuring wordt kosteloos een vervangende batterij verstrekt aan de klant. Houd er rekening mee dat de verzendkosten voor de batterij niet inbegrepen zijn. Vervangende batterijen hebben een garantieperiode van 24 maanden vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum.

Transportschade
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om eventuele schade aan de doos of het Moofa product binnen 24 uur na ontvangst te melden. Indien u de fiets ontvangt en de doos is beschadigd, dient u op de vrachtbrief van de vervoerder "beschadigd ontvangen" te vermelden, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor schade als gevolg van onjuiste behandeling van uw Moofa product. U dient binnen 24 uur na ontvangst schriftelijk contact op te nemen met Moofa via service@moofa.nl om de problemen te melden. Houd er rekening mee dat Moofa niet verantwoordelijk is voor enige schade als er niet tijdig wordt gemeld.

Indien het nodig is om de fiets terug te sturen voor reparatie of omruiling, is een retourautorisatienummer vereist.